Narozen 1. července 1959, zemřel 25. dubna 2015 Absolvent Vysoké školy strojní a textilní – katedry průmyslové dopravy v Liberci |
1974-78 |
- Gymnázium Jilemnice - aktivní závodník v běhu na lyžích
|
1975 |
- Vicemistr republiky dorostu v běhu na lyžích
|
1976 |
- vítěz mezinárodních závodů Družba
- člen reprezentačního družstva dorostu
- zařazen do kádru olympijských nadějí
|
1978-82 |
- Vysoká škola strojní a textilní – katedra průmyslové dopravy
|
1979 |
- Akademický Vicemistr republiky v běhu na lyžích
- člen akademického reprezentačního družstva
|
1980 |
- ze zdravotních důvodů ukončena kariéra lyžaře-běžce (Scheuermanova vada páteře)
|
1983-90 |
- konstrukce vývojového oddělení AZNP Škoda-závod Vrchlabí samostatný konstruktér (mimořádné výbavy + legislativa specifikací exportních modifikací)
|
1990 |
- odchod z AZNP a založení vlastní tuningové firmy s názvem Krámský – Autosport v Jilemnici, která se specializuje na úpravy cestovních vozů na přání zákazníka, tuning a servis vozů BMW, konstrukci, stavbu, servis a půjčování závodních vozů BMW
|
1993 |
- začátek spolupráce s hlavním sponzorem KORAMO Kolín
- poprvé se objevuje na žlutém BMW nápis "Mogul"
|
1995 |
- vznik a jednoroční aktivity závodního týmu "Mogul – Benzina team", se kterým získává svůj první titul Mistra Evropy
|
1996 |
- zakladá vlastní závodní tým "BMW Team Krámský" počátky nejtěsnější spolupráce s divizí BMW Motorsport GmbH
|
1997 |
- příprava technické dokumentace a výroba prvního funkčního vzorku pro mezinárodní sportovní homologaci vozu BMW M3 – 3,2 "A" (práce prováděné přímo pro BMW Motorsport)
|
1998 |
- zisk třetího titulu Mistra Evropy (21 startů – 21 vítěztví)
|
1999 |
- přechod do nejprestižnější divize ME – divize sportovních prototypů
- stává se smluvním jezdcem firmy Osella
|
2000 |
- páté místo absolutně ME (nejúspěšnější netovární jezdec) divize sportovních prototypů
- rozvoj vlastní firmy se zaměřením na tuning sportovních vozů
- prezentace vlastní tuningové řady Powered by Krámský limited edition
- vznik vlastních webových stránek www.kramsky.cz
|
2001 |
- vývoj vlastních konstrukčních úprav sportovního prototypu Osella – BMW pod označením PA 20/K
- funkčnost úprav ověřena vynikajícími výsledky ME (druhý Vicemistr Evropy)
- poprvé nominován na Závod šampiónů
|
2002 |
- pokračování vítězného tažení BMW Krámského týmu na ME
- tým zahajuje vývoj vozu typové řady E46 – BMW 320 Superproduction a BMW M3/GTR
|
2003 |
- ukončen vývoj vozu BMW 320 Superproduction v modifikaci pro závody do vrchu, v závěru sezony 3 starty = 3 vítězství
- vlastní modifikace sportovního prototypu Osella-BMW pod označením K-03
- v závěru roku představen na Autosalonu v Lysé nad Labem první funkční prototyp projektu GTR (BMW M3-E36/GTR)
|
2004 |
- do sezony vyvinuta a postavena další evoluce sportovního prototypu Osella BMW K-04 dle nových předpisů FIA pro sezonu 2004
- první starty s vozem GTR v Mezinárodní mistrovství ČR na okruzích
- funkčnost a originalita konstrukcí potvrzena postem nejrychlejšího vozu značky BMW ve startovním poli
|
2005 |
- účast v ME opět s další evolucí sportovního prototypu Osella BMW K-05
- započatá stavba originálního konstrukčního řešení vozu BMW M3/E46 v provedení GTC-V8 dle mezinárodních předpisů FIA pro skupinu E1
- zahájení vývojových prací na osvojení si konstrukčních a výrobních technologií závodních formulových vozů (F3000, F1, F Nippon...)
- počátek spoluprací s ÚPaM v oblasti konzultací projektů zkušebních stanovišť motorů
|
2006 |
- představení nového závodního formulového vozu Reynard 99L F Nippon se zástavbou motoru Cosworth F1 originální konstrukce pro novou skupinu E2 v ME
- počátek spolupráce s ÚPaM na projektu "Pečetě kvality"
|
2007 |
- těžká havarie při MMČR v Náměšti nad Oslavou s následkem totálního zničení projektu závodního vozu Reynard
- stavba nové konstrukce vozu Reynard pod označením K-07 s novými konstrukčními prvky, jehož oficiální prezentace proběhla při oslavách 10ti letého výročí ÚPaM
- 27. 12. 2007 oficiální založení Fan Klubu Otakara Krámského www.fanklub-krakonos.cz
|
2008 |
- dokončení konstrukčních projektů pro zahraniční zákazníky BMW M6/K18-GUMBALL
- prezentace nového aerodynamického projektu formulového vozu Reynard K-08 včetně výroby forem pro maloseriovou výrobu dle požadavků zahraničných zákazníků
- započetí konstrukčních prací na projektu vozu BMW M3/GTS-SILUETE, jako nejvýkonějšího cestovního závodního vozu v historii firmy
|
2009 |
- konstrukce, stavba a úspěšné jízdní zkoušky projektů BMW Z3/E1 a Ariel EVO III. pro externí klienty
- stavba repliky vozu BMW M6 – GUMBALL pro tuzemského klienta
- úspěšné starty závodního formulového vozu Reynard K09/E2 v seriálu ME
- pokračování projektu závodního vozu BMW M3/GTS-SILUETE jako nejvýkonnějšího cestovního závodního vozu v historii firmy
|
2010 |
- představení a úspěšné účinkování v seriálu ME do vrchu nové evoluce závodního formulového vozu Reynard K-10 s originální aerodinamikou karoserie, jejíž výsledkem bylo medailové umístění (3. místo) v celkové klasifikaci tohoto seriálu
- představení vozu BMW M3/GTR v tzv. klienstké verzi pro sportovní vyžití "hobby jezdců" na závodních okruzích
- první úspěšné jízdní zkoušky závodního speciálu BMW M3/GTS-SILUETE
|