Otakar Krámský     Úspěchy O. Krámského     Životopis O. Krámského
Ing. Otakar Krámský – Curriculum Vitae
Narozen 1. července 1959, zemřel 25. dubna 2015
Absolvent Vysoké školy strojní a textilní – katedry průmyslové dopravy v Liberci
1974-78
  • Gymnázium Jilemnice - aktivní závodník v běhu na lyžích
1975
  • Vicemistr republiky dorostu v běhu na lyžích
1976
  • vítěz mezinárodních závodů Družba
  • člen reprezentačního družstva dorostu
  • zařazen do kádru olympijských nadějí
1978-82
  • Vysoká škola strojní a textilní – katedra průmyslové dopravy
1979
  • Akademický Vicemistr republiky v běhu na lyžích
  • člen akademického reprezentačního družstva
1980
  • ze zdravotních důvodů ukončena kariéra lyžaře-běžce (Scheuermanova vada páteře)
1983-90
  • konstrukce vývojového oddělení AZNP Škoda-závod Vrchlabí samostatný konstruktér (mimořádné výbavy + legislativa specifikací exportních modifikací)
1990
  • odchod z AZNP a založení vlastní tuningové firmy s názvem Krámský – Autosport v Jilemnici, která se specializuje na úpravy cestovních vozů na přání zákazníka, tuning a servis vozů BMW, konstrukci, stavbu, servis a půjčování závodních vozů BMW
1993
  • začátek spolupráce s hlavním sponzorem KORAMO Kolín
  • poprvé se objevuje na žlutém BMW nápis "Mogul"
1995
  • vznik a jednoroční aktivity závodního týmu "Mogul – Benzina team", se kterým získává svůj první titul Mistra Evropy
1996
  • zakladá vlastní závodní tým "BMW Team Krámský" počátky nejtěsnější spolupráce s divizí BMW Motorsport GmbH
1997
  • příprava technické dokumentace a výroba prvního funkčního vzorku pro mezinárodní sportovní homologaci vozu BMW M3 – 3,2 "A" (práce prováděné přímo pro BMW Motorsport)
1998
  • zisk třetího titulu Mistra Evropy (21 startů – 21 vítěztví)
1999
  • přechod do nejprestižnější divize ME – divize sportovních prototypů
  • stává se smluvním jezdcem firmy Osella
2000
  • páté místo absolutně ME (nejúspěšnější netovární jezdec) divize sportovních prototypů
  • rozvoj vlastní firmy se zaměřením na tuning sportovních vozů
  • prezentace vlastní tuningové řady Powered by Krámský limited edition
  • vznik vlastních webových stránek www.kramsky.cz
2001
  • vývoj vlastních konstrukčních úprav sportovního prototypu Osella – BMW pod označením PA 20/K
  • funkčnost úprav ověřena vynikajícími výsledky ME (druhý Vicemistr Evropy)
  • poprvé nominován na Závod šampiónů
2002
  • pokračování vítězného tažení BMW Krámského týmu na ME
  • tým zahajuje vývoj vozu typové řady E46 – BMW 320 Superproduction a BMW M3/GTR
2003
  • ukončen vývoj vozu BMW 320 Superproduction v modifikaci pro závody do vrchu, v závěru sezony 3 starty = 3 vítězství
  • vlastní modifikace sportovního prototypu Osella-BMW pod označením K-03
  • v závěru roku představen na Autosalonu v Lysé nad Labem první funkční prototyp projektu GTR (BMW M3-E36/GTR)
2004
  • do sezony vyvinuta a postavena další evoluce sportovního prototypu Osella BMW K-04 dle nových předpisů FIA pro sezonu 2004
  • první starty s vozem GTR v Mezinárodní mistrovství ČR na okruzích
  • funkčnost a originalita konstrukcí potvrzena postem nejrychlejšího vozu značky BMW ve startovním poli
2005
  • účast v ME opět s další evolucí sportovního prototypu Osella BMW K-05
  • započatá stavba originálního konstrukčního řešení vozu BMW M3/E46 v provedení GTC-V8 dle mezinárodních předpisů FIA pro skupinu E1
  • zahájení vývojových prací na osvojení si konstrukčních a výrobních technologií závodních formulových vozů (F3000, F1, F Nippon...)
  • počátek spoluprací s ÚPaM v oblasti konzultací projektů zkušebních stanovišť motorů
2006
  • představení nového závodního formulového vozu Reynard 99L F Nippon se zástavbou motoru Cosworth F1 originální konstrukce pro novou skupinu E2 v ME
  • počátek spolupráce s ÚPaM na projektu "Pečetě kvality"
2007
  • těžká havarie při MMČR v Náměšti nad Oslavou s následkem totálního zničení projektu závodního vozu Reynard
  • stavba nové konstrukce vozu Reynard pod označením K-07 s novými konstrukčními prvky, jehož oficiální prezentace proběhla při oslavách 10ti letého výročí ÚPaM
  • 27. 12. 2007 oficiální založení Fan Klubu Otakara Krámského www.fanklub-krakonos.cz
2008
  • dokončení konstrukčních projektů pro zahraniční zákazníky BMW M6/K18-GUMBALL
  • prezentace nového aerodynamického projektu formulového vozu Reynard K-08 včetně výroby forem pro maloseriovou výrobu dle požadavků zahraničných zákazníků
  • započetí konstrukčních prací na projektu vozu BMW M3/GTS-SILUETE, jako nejvýkonějšího cestovního závodního vozu v historii firmy
2009
  • konstrukce, stavba a úspěšné jízdní zkoušky projektů BMW Z3/E1 a Ariel EVO III. pro externí klienty
  • stavba repliky vozu BMW M6 – GUMBALL pro tuzemského klienta
  • úspěšné starty závodního formulového vozu Reynard K09/E2 v seriálu ME
  • pokračování projektu závodního vozu BMW M3/GTS-SILUETE jako nejvýkonnějšího cestovního závodního vozu v historii firmy
2010
  • představení a úspěšné účinkování v seriálu ME do vrchu nové evoluce závodního formulového vozu Reynard K-10 s originální aerodinamikou karoserie, jejíž výsledkem bylo medailové umístění (3. místo) v celkové klasifikaci tohoto seriálu
  • představení vozu BMW M3/GTR v tzv. klienstké verzi pro sportovní vyžití "hobby jezdců" na závodních okruzích
  • první úspěšné jízdní zkoušky závodního speciálu BMW M3/GTS-SILUETE